לוגו שפי בטיחות

מספר מקשר - הסבר

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ש.פ.י בטיחות ואיכות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממונה בטיחות בעבודה

האחראי על שמירת בטיחות העובדים הוא אחד התפקידים החשובים שקיימים במקומות עבודה.
הוא יכול לעשות את ההבדל בין מניעת תאונה לבין אסון. ולכן, ממונה בטיחות בעבודה חייב להיות איש מקצוע בעל ניסיון, שעבר הכשרה מקיפה וקיבל את כל האישורים של משרד העבודה. ש.פ.י בטיחות ואיכות היא מהחברות המובילות בתחומה ומעניקה שירותים מקיפים בכל הקשור לבטיחות על סוגיה השונים.

ממונה בטיחות בעבודה

תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה

כל מקום עבודה המעסיק מעל 50 עובדים או מקום עבודה עם תנאי העסקה מסוכנים כגון עבודה בגובה, עבודה עם חומרים רעילים או עבודה עם מכשירים חייב למנות ממונה בטיחות בעבודה על מנת למנוע תאונות ופציעות של העובדים והאוכלוסייה. בעקרון האחריות לבטיחות הצוות והשטח היא על המעסיק. מכיוון שמטבע הדברים המנהלים עסוקים במשימות ניהול שונות, נושא הבטיחות נדחף לתחתית הרשימה ולפעמים מוזנח לגמרי. על כן חוקקו חוק על החובה למנות אחראי בטיחות עבודה חיצוני הכפוף לרשות המקומית, ותפקידו הוא לפקח על בטיחותם של כלל העובדים, על נוכחות ציוד בטיחות חיוני ועל תנאי שטח בטוחים לעבודה. כל זאת בשביל לבטח את שלום העובדים והאזרחים בכל מהלך העבודה.

תפקיד ממונה בטיחות בעבודה, דורש להכיר את מקום העבודה או המוסד בצורה מעמיקה כדי להבין את אופי הסיכונים ולנסח את הנהלים המתאימים. פעמים רבות ממונה הבטיחות צריך לפעול כדי לשנות את התפיסה – גם של העובדים וגם של צוות ההנהלה. במידה והתרחשה תאונה, תפקידו לתחקר את האירוע, להפיק לקחים ולפעול לשיפור של המצב בשטח. ולכן האחריות המוטלת על כתפיו של ממונה הבטיחות היא גדולה מאוד.

מתי נדרש ממונה בטיחות?

בהתאם לחוק ממונה בטיחות בסעיף 25(א) ועל פי תקנותיו, ממונה הבטיחות חייב להיות איש מקצוע בעל ניסיון בתחום, אשר עבר הכשרה מלאה ומקיפה בקורס ייעוד, הכפופה לנהלי משרד העבודה ולתקנות המתעדכנות בחוק. על ממונה הבטיחות להכיר היטב את החוק בעולם הבניה על מנת לדעת מתי לערב גורמים נוספים כמו ממונה בטיחות חיצוני במידת צורך.

תחומי אחריות של ממונה בטיחות בעבודה

חשוב להבין שלאותו ממונה בטיחות בעבודה יש תפקיד מהותי, שכן בסופו של דבר, אי קיום הנהלים עלול להוביל לתאונות חמורות. זה לא במקרה שהיום המחוקק קובע בצורה חד משמעית מתי ואיפה דרושים אנשי מקצוע כאלה, שכן זו תולדה של ניסיון ומספר תאונות רב לאורך השנים.

כשמדברים על ממונה בטיחות, מדברים על אדם האחראי על תחומים רבים, כמו למשל:

● ייעוץ והכנת תוכנית לניהול בטיחות במקום העבודה בהתאם לתנאי השטח ומס' העובדים.
● פעילות לקיום הוראות ותקנות בטיחות בזמן העבודה
● לוודא שביקורות עבודה אכן מתרחשות בשטח
● לוודא את סימונם של חומרים מסוכנים וציוד במהלך העבודה
● לברר פרטים שונים, סיבות ונסיבות, לגבי תאונות עבודה שהתרחשו במקום
● וידוא ביצוע בדיקות רפואיות מדי תקופה לכלל העובדים
● פיקוח על סדרי הבטיחות השונים, איתור ודיווח על מפגעי עבודה מסוכנים
● מעקב על תקינותם של הציוד והכלים הנמצאים במקום העבודה
● החלטה על הסדרי בטיחות ומתן הדרכה והוראות לקבלני חוץ
● הקמת ועדת בטיחות וריכוז כל הפעולות: דיווח, ריכוז מידע והתעדכנות בכל הקשור לבטיחות במקום העבודה.

מי מוסמך להיות ממונה בטיחות בעבודה ?

ממונה בטיחות חייב להיות אחד שעבר הכשרה מקיפה במקום המוסמך לכך. בראש ובראשונה מדובר באדם בעל השכלה רלוונטית, למשל אדם בעל תואר במקצועות מדעיים, מקצועות ההנדסה וכדומה. נוסף על כך, יש צורך בצבירת ניסיון של מספר שנים בעבודה בתחום, ורק לאחר מכן ניתן לגשת לקורס הכשרה שנמשך מספר רב של שעות. קורס הכשרה לבטיחות בעבודה הוא קורס של מס' חודשים בהם לומדים ומכירים את כל הטכנולוגיות החדשניות לעבודה בטוחה, את התקנות והחוקים בנושא בטיחות בעבודה, לומדים להתמודד עם צוות ועם סיכונים בצורה מושכלת ומחושבת.

רק לאחר השלמת כל התהליך בהצלחה, האדם זכאי לקבל אישור כשירות ולעבוד כממונה בטיחות בעבודה. בנוסף לקורס ההכשרה הראשון על ממונה הבטיחות לעבור קורסי השתלמות תקופתיים על מנת לרענן את ידע ולהתעדכן בתקנות חדשות ובאמצעי בטיחות חדשים שנכנסו לשוק.
בגלל הדרישות המחמירות וההכשרה הארוכה, לא כל עסק יכול להרשות לעצמו להעסיק ממונה בטיחות בעבודה במשרה מלאה, או להכשיר את אחד מעובדי החברה.

ולכן חברת ש.פ.י איכות ובטיחות בע"מ מציעה שירותים מקיפים הכוללים תפקיד של ממונה בטיחות בעבודה, ייעוץ בתחום הבטיחות באש, נגישות וכדומה.

שאלות נפוצות בנושא ממונה בטיחות בעבודה:

בכל חברה ומפעל אשר בו עובדים למעלה מחמישים עובדים, או בסביבת עבודה אשר הוגדרה כבעלת סיכון חובה למנות ממונה בטיחות. וזאת על פי תקנות הארגון לפיקוח על העבודה. (ממונים על הבטיחות, התשנ"ו 1996).

סקר סיכונים נועד לספק בסיס להערכת הסיכונים אשר בני האדם שנמצאים במקום מסוים חשופים אליהם. כמו כן, הוא כולל פעולות אשר מטרתם למנוע סכנות. הסקר הוא חלק בלתי נפרד מהתכנית לבטיחות על פי תקן 18001 והוא עשוי להציל עובדים ולמנוע פגיעות בחיי עובדים.

הסיכונים העיקריים במקום העבודה כוללים נפילות, חשמל, כלים ומכונות שאינם מתאימים לשימוש, חומרים מסוכנים, ועוד. קציני בטיחות יכולים לנהל אותם על ידי זיהוי והערכת הסיכונים, פיתוח תוכניות בטיחות, הכשרת עובדים וניהול תאונות ואירועים.

 

האסטרטגיות העיקריות לניהול סיכונים במקום העבודה כוללות זיהוי סיכונים, הערכת סיכונים, פיתוח תוכניות בטיחות, הדרכה והכשרת עובדים וניהול תאונות ואירועים.

 

התפקידים והאחריות של ממונה בטיחות כוללים זיהוי והערכת סיכונים, פיתוח תוכניות בטיחות, הדרכה והכשרת עובדים, ניהול תאונות ואירועים ואכיפת כללים ותקנות בטיחות.

חוק בטיחות וגהות בעבודה

חוק בטיחות וגהות בעבודה מטרתו לשמור על בריאות העובדים במשק, וכן מניעת נזקים כלכליים. זה תחום רחב ונפרש על מספר תחומים: חקיקה, הרחבת המודעות, תכנון ייצור ושיווק אמצעים ואביזרים, בדיקת ציוד, ייעוץ ותכנון. המחוקק הטיל על המעסיק את אחריות בריאות העובדים. מאחר והניסיון מראה שהמעסיקים אינם מטמיעים די הצורך ובצורה דומיננטית את הבטיחות והגהות בעבודה, מופעלת מערכת אכיפה, יחד עם אמצעי ענישה, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי.

כל מה שקשור בעניין ידע, מודעות והסברה בעניין בטיחות והגהות בעבודה נעשה במימון המדינה. זה מה שאמור להביא המידע אל מקומות העבודה באשר הם: בתעשייה, בבנייה, בחקלאות, בשירותים וגם אל הציבור הרחב. כהשלמה לכל הפעילות הזאת יש בישראל מערך של רפואה תעסוקתית, שפועל באמצעות קופות החולים. תפקידה של הרפואה התעסוקתית במסגרת בטיחות וגהות בעבודה הוא להעריך את גורמי הסיכון בעבודה.

תפקידו של יועץ בטיחות בעבודה הוא לאתר ולהכין המלצות למניעת חשיפת עובדים לגורמי סיכון, לבצע מעקב רפואי תקופתי לעובדים החשופים לגורמי סיכון תעסוקתיים, לאבחן מחלות מקצוע, להמליץ על שיבוץ עובד בעבודה המתאימה למצבו הרפואי ועוד.

במידה וכל המערכות כושלות, ולא מונעות תאונות או מחלות מקצוע, המוסד לביטוח לאומי (וליתר דיוק – האגף לנפגעי עבודה) נותן את הכיסוי המשלים לנפגעים, באמצעות מימון כספי וטיפול רפואי. כך הוא מפצה את הנפגעים על נזקי גוף ונזקים כלכליים שנגרמו להם.

המומחים לבטיחות ולגהות בעבודה

שמירה על בטיחות בעבודה והתארגנות למצבי חירום מקטינות נזקים, מונעות פציעות ואף מצילות חיים. חברת ש.פ.י בטיחות ואיכות בע"מ מעמידה לרשותכם מומחי בטיחות בעבודה, רישוי עסקים והבטחת איכות.

מנכ"ל החברה, שרון לביא, מוסמך כממונה בטיחות מטעם משרד התמ"ת. ברשותו ניסיון רב בתחום ובעבודת שטח מול לקוחות בכל הארץ. צוות המומחים האיכותי, המקצועי והמנוסה של החברה בקי בכל התקנים והחוקים בתחום הבטיחות בעבודה. אנשי המקצוע של ש.פ.י מעבירים הדרכות והשתלמויות בכל רחבי הארץ, במפעלים, בארגונים ובחברות, במוסדות חינוך וציבור, בעיריות ובמועצות מקומיות ובמקומות נוספים.

ניהול סיכונים והמלצות

כדי להקטין את הסיכונים הגופנים והנפשיים במקומות העבודה צריך לבצע ניהול סיכונים. הליך זה מתבצע באמצעות מספר שלבים ובשיטתיות, במטרה לאתר, לזהות, ולהעריך את גורמי הסיכונים הקיימים במקום העבודה. ניהול סיכונים מאפשר לקבל אומדן לגבי הסיכוי להתרחשות תאונות בגין קיומם של גורמי הסיכון, לבצע הערכה של תוצאות התאונות או התקריות, אם יתרחשו, ולערוך חישוב משולב של רמת הסיכון הנגזרת מן ההערכות הקודמות.

תוצאות הסקר יאפשרו לתכנן ולקבוע את מערך בקרת הסיכונים, שמטרתו בחירה והפעלה של אמצעים לביטול הסיכונים או להפחתתם, כגון: קביעת לוח זמנים לסילוק מפגעים התקנת אמצעים או קביעת תהליכים תקופתיים לגילוי, לזיהוי, לניטור, להתרעה ולנטרול הסיכונים.

אילו התמחויות ישנן?

ההתמחויות רבות ומגוונות, כאשר נפרט כאן על מספר תחומים מרכזיים:

  • בנייה – זהו תחום מורכב בעל סיכונים רבים, ודורש הכשרה נוספת על ההכשרה הבסיסית. ממונה בטיחות בבניה אחראי על איתור סיכונים פוטנציאליים באתר הבנייה, מניעתם, הקפדה על עבודה לפי כל הנהלים, הקפדה על כך שלעובדים בשטח יש את ההכשרות המתאימות ועוד.
  • בטיחות באש – זהו תחום הנוגע לכל אחד ואחת מאיתנו, מאחר ושריפה יכולה לפרוץ הן במקומות עבודה והן בבתים פרטיים. התחום מתמקד במניעה, גילוי וכיבוי שריפות.
  • חומרים מסוכנים – תחום זה כולל בתוכו גם כן תתי תחומים, כאשר המטרה העיקרית היא מניעת חשיפה לחומרים מסוכנים, קרינה וכדומה.
    שמירה על נהלי הבטיחות נראית לפעמים כמטרד, אך היא מצילה חיים באופן הכי ברור שיש. כדי שתוכלו לישון בשקט, אנחנו בש.פ.י בטיחות ואיכות מעמידים לרשותכם את מיטב אנשי המקצוע, שיסייעו לכם להפוך את העסק למקום בטוח.

המומחים של ש.פ.י בטיחות ואיכות בעלי ניסיון עשיר בתחום
אל תחכו לאסון הבא – תשאירו את העבודה למקצועניים ביותר!
התקשרו עכשיו לשיחת ייעוץ חינם או השאירו פרטים באתר

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
050-3021347

הצהרת נגישות עסק

יש חניה נגישה.

משרדנו בגודל של 100 מ"ר, הכניסה למשרד היא בקומת הרחוב דהיינו ללא הפרשי גבהים בין המדרכה לדלת הכניסה.

פגישות במשרד בתיאום מראש בלבד